avatarMichal Močko 28.07.2020 1min čtení

Podcast Po HRstech: Nejčastějším důvodem výpovědi bývá přímý nadřízený

Hostem druhého dílu podcastu Po HRstech se stal Milan Pařil, certifikovaný kouč na metodu Gallup a Barrett a zakladatel společnosti Inpram, která pomáhá ve firmách rozvíjet talenty. V rozhovoru nastínil, jak by mělo vypadat efektivní vzdělávání zaměstnanců, i jak je motivovat k tomu, aby se těchto programů dobrovolně účastnili. Přečtěte si ochutnávku rozhovoru, který si můžete poslechnout na platformách Spotify nebo Apple Podcast 

 

Co funguje v oblasti vzdělávání zaměstnanců? 

Vzdělávání by dle Pařila nemělo přinést jen krátkodobé nadšení, ale dlouhotrvající změny v práci zaměstnanců. V ideálním případě by se měly projevit pozitivní výsledky ve výkonu týmu i jednotlivce, který by měl vidět větší smysl v tom, co dělá. Jako nejefektivnější metodu Pařil udává simulaci určité situace. Zaměstnanec si tak vyzkouší vyřešit problém nanečisto a když se s tím samým setká v praxi, tak už ví, jak má reagovat. 

 

Proč je podle Pařila důležité, aby se vzdělávání účastnil zaměstnanec společně s přímým nadřízeným? 

Z průzkumů Gallup vychází, že lidé často přichází do nového zaměstnání, protože je zají obsah práce a vize firmy. Nejčastěji důvod výpovědi však bývá přímý nadřízený. Z toho tedy vyplývá, že má na zaměstnance velký vliv. Proto je i v oblasti vzdělávání důležité a efektivní, aby se ho zaměstnanci účastnil společně s nejbližším management 

 

Jak motivovat zaměstnance, aby vykročili z komfortní zóny? 

Pařil v rozhovoru zmiňuje, že je klíčové vytvořit zaměstnancům takzvané bezpečné prostředí, ve kterém mohopoznávat, experimentovat a zkoušet dělat věci jinak, aniž by byli trestáni za chyby. I v tomto případě je důležitá cílená práce nadřízeného. Ten by měl chyby zaměstnance vnímat jako jeho ponaučení a prostředek k budoucímu růstu.  

 

 

avatar

Michal Močko

Michal Močko pracuje na pozici Specialista Digitální komunikace. Mezi jeho záliby patří cestování, příjemné posezení s přáteli a konzumace kávy při jakékoli příležitosti.
Footer Sodexo