avatarDagmar Faltysová 17.08.2020 3min čtení

9 tipů, jak ve firmě ušetřit čas i peníze

Šetřit čas a peníze - to není cíl jen velkých společností. Díky vývoji moderních technologií se dá spoustu věcí zařídit rychleji a efektivněji.  Systémy jsou ale často zkostnatělé a implementace některých řešení bývá složitá a zdlouhavá - i moderní firmy stále používají zastaralé postupy jako přežitek dob minulých. Nabízíme vám možnost se krok za krokem dostat z bludného kruhu byrokracie a administrativy - elektronické stravenky.

waitress-holds-credit-card-machine-as-customer-pay-TWS7E3A

Elektronické stravenky nebo přídělové lístky?

Přídělový systém na jídlo už máme přes 60 let za sebou, ale mnoho zaměstnanců stojí pravidelně každý měsíc frontu na výdej stravenek, které jim zaměstnavatel poskytuje jako firemní benefit. Systém dotovaného stravování je sice obrovskou výhodou pro obě strany, ale mít jednoho zaměstnance dedikovaného na výdej papírových kuponů nebo zprostředkování jejich dodání je zbytečný výdaj, který díky modernímu řešení již není nutný. Elektronické stravenky vám nabízí možnost ušetřit - váš čas, vaše peníze i vaše nervy. Pojďme se na úspory podívat z blízka.

 

Nastavit elektronickou  stravenku

 

 

1. Čas vašich zaměstnanců

Na době, kterou vaši zaměstnanci stráví docházením pro stravenky v pracovní době, můžete ušetřit i víc než 40 hodin měsíčně, samozřejmě závisí na počtu vašich zaměstnanců. I když jde u jednoho zaměstnance vlastně jen o půlhodiny, je to čas, který platíte právě vy. Jeden zaměstnanec takto stráví kolem 6 hodin ročně,  to je více než půl dne placené dovolené.

Elektronická stravenka umožní vše vyřešit rychle a online - po zřízení služby jednoduše obdržíte přihlašovací údaje a vše si zařídíte v klidu přes klientský portál. Dobíjení hodnoty je možné přesně na korunu a nikdy nebylo jednodušší. Vše se navíc zařadí do přehledných tabulek, které snadno použijete pro své účetnictví.

 

2. Efektivita práce

Jistě, můžete namítnout, že vaši zaměstnanci tento čas pravděpodobně nezačnou okamžitě využívat k tomu, aby pracovali déle. Co kdybyste ale zajistili, že budou ve zbylém pracovním čase efektivnější? Vědecký výzkum univerzity v Chicagu z roku 2013 ukazuje, že spokojení jednotlivci jsou v průměru o 12 % produktivnější. Nabídněte svým zaměstnancům efektivnější způsob firemních odměn s respektem k množství jejich času a těšte se z výsledků společně s nimi.

 

Co ovlivňuje spokojenost zaměstnanců?

Spokojenost zaměstnanců

 

 

 

 

 

 

 

3. Úspora na daních i na čase

Rádi pomáháte svým zaměstnancům? Umožněte jim vyšší zisk bez nutnosti platit vyšší pojistné a uspořte peníze jim i společnosti. Vzhledem k tomu, že stravenky nepodléhají dani ani odvodům, jsou výhodné pro obě strany. Vedení firmy se tak zbaví alespoň jedné zdlouhavé položky na seznamu těch, které musí evidovat v daňovém přiznání.

 

Tip! Spočítejte si, kolik můžete ušetřit díky stravenkám na naší kalkulačce.

V případě, že stejnou částku zaměstnanci přidáte ve formě elektronických stravenek, ušetříte výdaje ve výši 48 %, než pokud byste stejnou částku přidali k výplatě zaměstnancům.

 

4. Snížená firemní fluktuace

Efektivita a produktivita ale nejsou jediné výhody, které získáte společně se spokojeností svých zaměstnanců. Poskytnutím příjemné výhody, která nepřináší žádnou práci ani starosti navíc totiž zvyšujete celkový dobrý dojem z organizace celé společnosti. Nemusíte se tedy stejně jako vaše konkurence obávat toho, že by vaši zaměstnanci chtěli odcházet. Vaši podřízení poznají, že vám na nich záleží - jinak byste sem přece nedočetli. Díky tomu můžete více času věnovat právě jim - a ne náboru nových zaměstnanců.

Společnost Paycor vypracovala v roce 2019 studii, ve které hodnotila 30 000 zaměstnaných jedinců a jejich zaměstnavatele. Mimo jiné zjistila, že společnosti, které mají efektivní systém zaměstnaneckých odměn se těší nižší fluktuaci - ty nejefektivnější snížily odchod svých zaměstnanců oproti ostatním o neskutečných 138 %.

 

5. Nábor nových zaměstnanců

Nezáleží na tom, zda máte vlastní HR oddělení nebo se o akvizici nových zaměstnanců staráte sami. Nalákat správné kandidáty a schopné lidi je dnes těžší než kdy dřív - a pokud už na někoho schopného narazíte, moc dobře víte, že se mu kromě strategicky zvolené výše platu hodí nabídnout i něco, co konkurence nemá - například výhodnější zaměstnanecké benefity. Udělejte něco navíc - nabídněte mu tu nejmodernější a nejjednodušší formu stravenek - digitální podobu.

 

Nastavit elektronickou  stravenku

 

6. Žádný člověk nazbyt

Papírové kupony mají kromě ekologické zátěže i mnoho dalších nedostatků. Někdo je totiž musí objednat, doručit a rozdat ostatním zaměstnancům. Minimálně jednomu člověku tak ulehčíte hned několik hodin práce a spoustu starostí. Elektronické stravenky nemusíte objednávat. Jakmile je systém nastaven, stačí aby se zaměstnanec přihlásil do portálu a vše potřebné už si vyřídí sám.

 

7. Rychlý a jednoduchý přehled

Probírání různými seznamy a čísly, kontrolování vyzvednutých bločků stravenkových lístků, zjišťování, kde zůstala ležet faktura? Tomu může být konec. Přehled o objednávkách, zaměstnancích i jednotlivé faktury máte přehledně v jednom systému a během pár kliků se dozvíte vše, co potřebujete vědět. Dejte konec zdlouhavé nudné administrativě.

 

8. Žádné čekání

Doručení stravenek je další z nadbytečných činností a stresu pro zodpovědné osoby - navíc se může zpozdit vlivem systémové chyby, dopravní společnosti i státním svátkem. Žádný čas už není promarněn prověřováním různých možností a hledáním ztraceného balíčku s bločky. Žádné telefonování, žádné emaily, žádný stres.

 

9. Obědové pauzy

Obědová pauza je důležitá část pracovního dne. Neztrácejte zbytečně čas a plaťte rychle a jednoduše kartou místo počítání stravenek. Konečně už není potřeba řešit, že na stravenky se nevrací. Podívejte se, kde všude můžete pomocí karty Gastro Pass CARD ve svém okolí zaplatit. Pomocí naší aplikace Osobní účet máte pak jednoduše přehled o zůstatku a dalších speciálních akcích, které jsou dostupné jen uživatelům elektronických stravenek.

 

Moderní zaměstnanecký benefit

Elektronická stravenka vám šetří spoustu času. Zbavte se záplavy papírů, objednávek a zařizování - zmodernizujte nejen fungování firmy, ale také způsob, jakým poskytujete výhody svým zaměstnancům. Přesvědčili jsme o tom přes 27 000 partnerů. Udělejte krok směrem vpřed a použijte řešení, které nevyžaduje žádnou práci navíc.

 

Nastavit elektronickou  stravenku

 

avatar

Dagmar Faltysová

Dagmar Faltysová pracuje na pozici Specialista segmentového marketingu. Volný čas tráví nejčastěji s rodinou a mezi její záliby patří cestování, hudba a divadlo.
Footer Sodexo